Polestar zal zijn eerste model slechts in beperkte aantallen op de markt brengen. Het merk, dat sinds kort los is gekoppeld van Volvo zal van de One slechts vijfhonderd stuks per jaar op de markt gaan brengen. De auto komt bovendien pas halverwege 2019 voor het eerst van de band rollen.
Noodzakelijk
Dat de Polestar 1 slechts per 500 stuks geproduceerd kan worden komt voort uit pure noodzaak. Het productieproces is ingewikkeld. Dit betekent dat er simpelweg per jaar niet meer mogelijk is. Dit heeft vooral te maken met de grote hoeveelheid carbon die wordt gebruikt voor de auto. Om dit vakkundig te doen is nu eenmaal veel tijd en geduld nodig. Om die reden zal de auto ook slechts in een aantal landen verkrijgbaar zijn.
De landen
Inmiddels is ook meer bekend over de landen waar de Polestar 1 op de markt komt. Allereerst zijn dat het thuisland Zweden en de grootste markten in China en de Verenigde Staten. Daarnaast zijn landen waar Volvo het goed doet ook aantrekkelijk voor het spin-off merk. Dat betekent dat Duitsland, Nederland en Noorwegen ook voertuigen van het luxe elektrische merk op de weg zullen krijgen. Ondertussen wordt er flink onderhandeld door met name autodealers uit India en het Verenigd Koninkrijk om ook een aantal modellen in de showrooms te krijgen. Hier is echter voorlopig nog geen sprake van.
Overgangsmodel
De Polestar 1 geldt als een overgangsmodel. In het verleden leverde Polestar diensten met betrekking tot de motoren van Volvo-modellen. Inmiddels staat het merk op zichzelf. De toekomst is volledig elektrisch. Het eerste model zal echter een hybride zijn. Dit is dan ook direct de enige keer dat dit zal gebeuren. De 1 zal alleen verkrijgbaar zijn door middel van een leasemodel dat het best omschreven kan worden als een abonnement. Dit is ook een belangrijke reden waarom dealers nog geen gehoor hebben gekregen op hun aanvragen de auto in de showroom te kunnen krijgen.