Begin januari is de driehonderdduizendste Nissan Leaf verkocht. De auto is daardoor wereldwijd opgeteld de beste verkochte elektrische auto tot nu toe. Alle driehonderdduizend auto’s zijn ook afgeleverd. Binnenkort verschijnt de nieuwe generatie Leaf-modellen op de markt in Europa. Wel is deze al in andere delen van de wereld te krijgen.
Vooruitstrevend
Nissan is zelf flink tevreden over wat de Leaf tot op heden gebracht heeft. Het ziet zelf een aantal eigenschappen dankzij de cijfers. Zo stelt Nissan dat de auto het best verkrijgbaar is. Ook is het volgens Nissan nog altijd de meest geavanceerde succesvolle auto op de weg. Vooral de actieradius is volgens de fabrikant een belangrijk onderdeel van het succes. Dit is ook een belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe modellen.
Nieuwe Leaf
De nieuwe Nissan Leaf is inmiddels al verkrijgbaar in Japan en de Verenigde Staten. Dit jaar volgen Canada en Europa. De nieuwe Leaf moet het vlaggenschip worden van de auto’s volgens de nieuwe visie van de fabrikant. Deze auto’s moeten vol intelligente technologie zitten. Nissan Intelligent Mobility moet het rijden aangenamer en aantrekkelijker maken. Terwijl het ook de duurzaamheid van vervoer op de weg moet vergroten. Daarmee wil het bedrijf zijn stempel op de markt voor elektrische auto’s alleen maar steviger drukken. De nieuwe Leaf moet wereldwijd verkocht gaan worden.
Nuance aanbrengen
Er is wel een kleine nuance aan te brengen in de cijfers. De Leaf was een elektrische voorloper. Toen de auto in 2010 op de markt kwam was er nog weinig concurrentie. In de afgelopen periode zijn verschillende elektrische auto’s beter gaan verkopen dan de Leaf. De nieuwe generatie van het model moet hier weer verandering in gaan brengen. Experts zijn dan ook sterk geïnteresseerd in de ontwikkelingen. Het is bijvoorbeeld de vraag voor velen of Nissan nog altijd een voorloper is op het gebied van het nieuwe rijden.