Nog niet zo lang geleden bracht Nissan de Leaf e+ uit. Deze heeft een groter accupakket van 62 kWh. Hiermee reageerde Nissan op de kritiek van veel mensen dat de actieradius van de Leaf wel wat groter mocht zijn. Met de nieuwe, grotere accu bedraagt de actieradius van de Nissan Leaf e+ 338 kilometer (WLTP). Maar niet iedereen heeft behoeft aan een zwaarder en kostbaarder accupakket. Voor sommige mensen is juist een aantrekkelijke aanschafprijs van doorslaggevend belang.
Acenta-uitvoering
Vandaar dat Nissan nu ook de Leaf Acenta op de markt brengt. Deze is voorzien van een 40 kWh accupakket en de bekende 110 kW (150 pk) elektromotor. De actieradius is met 270 kilometer weliswaar wat beperkter, maar de auto is des te aantrekkelijker geprijsd. De Nissan Leaf Acenta 40 kWh vormt hiermee een aantrekkelijk geprijsde instapversie waarmee elektrisch rijden in een middenklasser voor nog meer mensen bereikbaar is.
Compleet uitgeruste Leaf Acenta
Bovendien is Nissan Leaf Acenta, die verkrijgbaar is vanaf € 36.990,-, ook nog eens behoorlijk compleet uitgerust. Mensen die prijs stellen op een nog completer uitgevoerde auto kunnen ook nog een Comfort Pack bestellen voor hun Nissan Leaf Acenta. De uitrusting wordt uitgebreid met stuurverwarming en stoelverwarming voor en achter.
Slim e-Pedal
Zo is de Nissan Leaf Acenta bijvoorbeeld uitgerust met Intelligent Cruise Control en het NissanConnect EV navigatiesysteem. Ook is de Leaf Acenta voorzien van het slimme e-Pedal. Hiermee kan de auto zelfs volledig tot stilstand komen door het gaspedaal te lossen, ook wanneer de Leaf op een heuvel staat. In de meeste gevallen hoef je dankzij het e-Pedal de rem helemaal niet meer te gebruiken. In ongeveer 90 procent van de gevallen is het e-Pedal namelijk al toereikend.
Snelladen tot 50 kW
Standaard is de Nissan Leaf Acenta voorzien met een ChaDeMo Quickcharger. Hiermee is het mogelijk om de accu met een vermogen van 50 kW snel op te laden. Standaard heeft de Leaf Acenta een 3,6 kW OBC-laadaansluiting. Bij het Comfort Pack kan men gebruik maken van een on board laadvoorziening van maar liefst 6,6 kW, net als de Nissan Leaf e+.
Nissan Leaf e+
Wie toch liever een grotere actieradius heeft, komt bij de Nissan Leaf e+ uit. Dankzij het grotere accupakket met een capaciteit van 62 kWh is met de Nissan Leaf e+ een actieradius mogelijk van 385 km (WLTP, gecombineerd). De Leaf e+ is ook voorzien van een sterkere elektromotor van 160 kW (215 pk).