De opkomst van de elektrische stadsauto’s wordt steeds duidelijker. Zo liet Microlino weten dat de Isetta al 7.200 keer is besteld door geïnteresseerden uit heel Europa. Het bedrijf hoopt zich met dit model op de kaart te zetten. Dat liet het in 2016 al doorschemeren toen het de auto voor het eerst aan publiek toonde.
Veel aandacht
Sindsdien is er voor de auto die door Micro Mobility Systems wordt ontwikkeld veel aandacht geweest. Zo werd bijvoorbeeld steeds duidelijker dat het compacte ontwerp ook door veel andere fabrikanten werd overgenomen om er een eigen visie op los te laten. De Microlino Isetta werd ondertussen verder afgemaakt om volledig te voldoen aan alle wensen die de maker, de Zwitserse gebroeders Ouboter, hadden voor de auto.
Productie
De Isetta is inmiddels dus door 7.200 liefhebbers besteld. De productie zal dan ook aan het eind van 2018 definitief gaan beginnen. Dit wordt gedaan door de Italiaanse firma Tazzari. Dit bedrijf is voor vijftig procent aandeelhouder in de Microlino. De auto zal vooralsnog alleen in Europa op de weg komen. Al is het wel de wens om ook in andere grote steden in de wereld voet aan de grond te krijgen. Dit lieten de gebroeders Ouboter recentelijk nog weten. Vooralsnog is het doel om de eerste 100 stuks van de auto voor 31 december van de band te laten rollen.
Mogelijkheden
Zoals voor veel elektrische stadsauto’s geldt, is ook de Microlino Isetta vooral in trek vanwege de beperkte afmetingen. De topsnelheid ligt bijvoorbeeld op slechts 55 kilometer per uur. De batterij van 14.4 kWh kan bijvoorbeeld maar zo’n 150 kilometer aan actieradius aan. De auto is dan ook echt gericht op korte afstanden in de stad. De motor in de auto is te vergelijken met die in een vorkheftruck. Het is zelfs zo dat een daadwerkelijke motor uit een vorkheftruck in het prototypemodel werd geplaatst om deze werkend te krijgen.