De tijd gaat snel. De huidige Toyota C-HR is inmiddels vier jaar oud en het was dan hoog tijd voor een vernieuwd model. In zowel 2017 als in 2018 werden er meer dan 4500 exemplaren verkocht van deze hippe cross-over. Het zijn geen hoge verkoopcijfers, maar voor Toyota is het reden genoeg om de C-HR een facelift te geven. Dit model moet zijn dienst nog tot 2024 uitzitten.
Facelift C-HR
De C-HR was zijn tijd al ver vooruit als het gaat om het design. Wanneer je het nieuwe model ziet zullen de nieuwe designelementen niet direct opvallen. Het ontwerp is dan grotendeels ook nog helemaal bij de tijd. De subtiele wijzigingen zien wij terug in de bumpers met een meegespoten rand aan de onderzijde. De standaard LED-verlichting aan de voor- en achterzijde hebben ook een lichte wijziging ondergaan. Dergelijke wijzigingen zien wij vaker terug bij tussentijdse facelifts.
Aan de binnenzijde zijn de wijzigingen groter. Standaard is de C-HR nu uitgerust met een multimediasysteem die Apple Carplay en Android Auto ondersteunt. Volgens Toyota is de vernieuwde C-HR daarnaast nog een stuk comfortabeler en stiller geworden. Zo geeft Toyota aan dat de Electronic Power Steering (EPS) is verfijnd.
High Power Hybrid
Voor de motorisering van de vernieuwde C-HR is ook gekozen voor vernieuwing. Wij kunnen nog steeds rekenen op de vertrouwde 1.2T (116 pk) en de 1.8 Hybrid (122 pk). Deze motoren worden nu aangevuld met een 2-liter High Power Hybrid die maar liefst 184 pk levert. Het misschien suffe imago van de C-HR is plotseling verdwenen met dit laatste motorblok. Zo sprint de High Power Hybrid in 8,2 seconden naar 100 km/h.
Nederland
Wanneer de vernieuwde C-HR in Nederland bij de dealers komt te staan is nog onduidelijk. Het is daarnaast onbekend of de volledig elektrische variant naar Nederland zal komen. In China kennen ze dit model al geruime tijd. Het is niet uit te sluiten dat ook dit model uiteindelijk de oversteek naar Nederland zal maken.