De huidige Mégane gaat al sinds 2016 mee. Renault vond het daarom tijd om het design licht te vernieuwen en enkele verbeteringen door te voeren op het gebied van veiligheid, comfort en multimedia. Bovendien komt de vernieuwde versie – die aankomende zomer in de showroom staat – ook als plug-in hybride: de Mégane E-TECH.
Mégane E-TECH
In eerste instantie komt de Mégane E-TECH als stationwagen op de markt. Later wordt hij ook verkrijgbaar als vijfdeurs hatchback. Dit tweede model plug-in hybride van Renault krijgt een 1,6 liter viercilinder benzinemotor, twee elektromotoren en een innovatieve multi-mode transmissie zonder koppeling. Deze techniek zorgt voor een erg soepel schakelgedrag en maakt de Mégane E-TECH extra brandstofefficiënt. Het accupakket heeft een vermogen van 9,8 kWh. In een stedelijk gebied kun je 65 kilometer 100% elektrisch rijden (WLTP), gaat het om gecombineerde kilometers dan is de WLTP voor 100% elektrisch 50 kilometer. De topsnelheid in elektrische modus bedraagt 135 km/u. Het systeemvermogen komt op 160 pk (118kW).
Voor het terugwinnen van energie maakt Renault bij de Mégane E-TECH gebruik van technologie uit de Formule 1.
Wijzigingen
Langs de buitenzijde zijn de wijzigingen aan de vernieuwde Mégane niet heel erg opvallend te noemen. Er zijn kleine veranderingen aan de voorbumper en grille. Daarnaast kreeg hij Pure-Vision LED-koplampen. In het interieur zijn de veranderingen iets groter. Zo kregen de beeldschermen een upgrade. In de middenconsole zit nu een scherm van 9,2 inch, het beeldscherm achter het stuur is 10,1 inch. Ook krijgt de Mégane semi-autonome rijhulpsystemen, zoals een file- en snelwegassistent.
Prijzen zijn momenteel nog niet bekend.