Bij de naam Nathalie denken wij niet direct aan een supercar, maar eerder aan een supermodel. Wanneer wij kijken naar dit laatste heeft de Gumpert Nathalie zeker wel wat raakvlakken. De nieuwste supercar van dit merk is wel een schoonheid om te zien. Ondanks de schattige en lieve naam is het onderhuids een rasechte bruut.
Conceptcar Gumpert Nathalie
De Nathalie is het tweede project van Gumpert na de lancering van de Apollo. Van dit model heeft de fabrikant goed geleerd. De fouten die dus in het verleden zijn gemaakt tijdens de ontwikkeling zijn bij de nieuwe supercar vakkundig vermeden. De ontwikkeling heeft hierdoor misschien wat langer geduurd, maar het resultaat mag er wezen.
In de afgelopen jaren heeft de Nathalie zich al vaker laten zien op verschillende autobeurzen. Vorig jaar maakte de fabrikant al duidelijk dat de Nathalie dit jaar in productie zou gaan. Vaak genoeg wordt een conceptcar nog flink aangepast alvorens het een productierijp model is. Bij deze supercar is er tamelijk weinig gewijzigd. Dit is redelijk uniek te noemen.
Overweldigende techniek
Aan de buitenzijde oogt de Nathalie al erg volwassen. Onderhuids heeft Gumpert zichzelf weten te overtreffen met een stuk vooruitstrevende techniek. Zo wordt de supercar geleverd met op elk wiel een elektromotor. Het accupakket is in de vloer van de Nathalie verwerkt.
Nu is de Nathalie wel weer een unieke auto op zichzelf. Deze supercar wordt namelijk ook nog eens geleverd met een brandstofcel-motor aan boord. Hierdoor kan de auto zichzelf weer opladen. Het compleet opladen van het accupakket neemt slechts 3 minuten tijd in beslag dankzij deze brandstofcel-motor.
Cijfers
Deze vernieuwende techniek kan wellicht het beste in cijfers uitgedrukt worden. De gemiddelde actieradius van de Nathalie bedraagt maar liefst 821 kilometer! In Nederland mogen wij echter sinds kort overdag maar maximaal 100 km/h rijden op de snelweg. In dat geval kun je gerust de ‘eco mode’ activeren. Bij deze modus is een actieradius van 1199 kilometer haalbaar volgens de fabrikant.
De stoere Nathalie biedt natuurlijk ook de prestaties van een supercar. Zo kun je de sprint naar 100 km/h in 2,5 seconde al afgerond hebben. Dit komt mede door de 536 pk sterke elektromotor en diens enorme koppel. De topsnelheid van deze Gumpert blijft steken op 306 km/h.
Maken deze cijfers jou enthousiast? Wellicht gooit de prijs wat roet in het eten. Afhankelijk van de configuratie begint de catalogusprijs van de Nathalie op $ 300.000,= en eindigt dit bij ongeveer $ 500.000,=. Een unieke supercar met een verrassend hoge actieradius is wat je hiervoor terugkrijgt.