De nieuwe Hyundai Ioniq 5 is eerder dit jaar gelanceerd. Kort hierop werd de eerste versie van de EV in de verkoop gezet. Het ging hierbij om de ‘Project 45’-versie. Deze gelimiteerde oplage was in de kortste keren verkocht. Het goede nieuws is dat Hyundai nu de reguliere modellen een prijskaartje heeft gegeven. De prijs van de gelimiteerde oplage kunnen wij snel vergeten, want de standaard versies zijn een stuk beter betaalbaar.
Instapversie
Voor € 43.500,- kun jij de trotse eigenaar worden van een Ioniq 5. Je krijgt dan een model geleverd met een 58 kWh accupakket, een 70 pk sterke elektromotor op de achteras en standaard een rijke uitrusting dankzij het Style-pakket. Deze combinatie zorgt voor een actieradius van 384 kilometer. Het maximale trekvermogen bij dit accupakket bedraagt 750 kilo.
Wanneer je toch net wat meer actieradius wenst kun je nog wisselen naar een 73 kWh accupakket. De wijziging zorgt dan ook voor een krachtigere elektromotor van 217 pk, maar wel met een actieradius van maar liefst 481 kilometer. Het uitrustingsniveau blijft hetzelfde. Voor deze versie moet je bij Hyundai € 46.500,- neertellen. Bij dit accupakket heb je een maximaal trekvermogen van 1.600 kilo. Dit accupakket komt dus in aanmerking om eventueel een caravan te trekken.
Ongeacht welke versie je kiest zullen alle versies een topsnelheid hebben van 185 km/h. De Ioniq 5 kan prima overweg met snelladers. Aan een 350 kW-lader is de EV in 18 minuten van 10 tot 80 procent vol te laden met stroom.
Vierwielaandrijving
Voor wie echt sportief wil rijden kan de vierwielaangedreven versie overwegen. Deze versies zijn standaard uitgerust met het 73 kWh accupakket. Daarnaast kun je rekenen op een systeemvermogen van 305 pk. Wanneer je voor deze aandrijving kiest valt de instapversie weg. Je hebt dan dus enkel nog keuze uit een drietal mogelijkheden om zelf de luxe te bepalen.
Ioniq 5 standaard rijk uitgerust
De nieuwe Ioniq 5 is standaard al behoorlijk rijk uitgerust. Zoals gezegd is de Style het instapmodel. Wanneer je door de standaard lijst loopt hoef je je al niet te schamen dat je voor deze versie hebt gekozen.
- 11 kW 3-fase boordlader
- 12,3-inch groot infotainmentsysteem
- 19-inch lichtmetalen velgen
- Elektrisch verwarmbare buitenspiegels
- Achteruitrijcamera
Wanneer je liever net wat meer luxe wenst kun je voor de Connect kiezen. Deze versie wordt onder meer uitgeleverd met een uitgebreid audiosysteem van Bose met 7 luidsprekers. De voorstoelen zijn daarnaast verwarmbaar en elektrisch verstelbaar. Wanneer je dus voor de Ioniq 5 kiest met vierwielaandrijving is deze versie sowieso het instapmodel.
De Connect+ doet er nog een schepje bovenop. Deze versie wordt geleverd met een uitgebreid head-up display, lederen bekleding, sfeerverlichting, een warmtepomp en zonwering achter.
De Lounge maakt het rijtje af. Hier moeten wij vooral in de details treden. Zo is de deurbekleding net wat fraaier afgewerkt, vallen de portieren in de deuren weg, chroomkleurige raamomlijsting en een elektrisch verstelbare én verwarmbare achterbank. De voorstoelen kunnen in deze versie ook geventileerd worden.
Prijslijst
Accupakket | Vermogen | Uitvoering | Actieradius | Vanafprijs |
58 kWh | 170 pk | Style | 384 kilometer | € 43.500 |
Connect | € 47.500 | |||
Connect+ | € 50.500 | |||
Lounge | € 52.700 | |||
73 kWh | 217 pk | Style | 481 kilometer | € 46.500 |
217 pk | Connect | 481 kilometer | € 50.500 | |
217 pk | Connect + | 481 kilometer | € 53.500 | |
217 pk | Lounge | 451 kilometer | € 55.700 | |
73 kWh | 305 pk | Connect | 460 kilometer | € 54.500 |
305 pk | Connect+ | 460 kilometer | € 57.500 | |
305 pk | Lounge | 430 kilometer | € 59.700 |