Met de Polestar 2 model 2025 is een beetje als een goede wijn. De Polestar 2 lijkt met de jaren alleen maar beter te worden. Voor modeljaar 2025 heeft het aan Volvo gelieerde Zweedse automerk zijn elektrische fastback nogmaals onder handen genomen en hem voorzien van een aantal subtiele, maar belangrijke upgrades. Geen revolutionaire veranderingen, maar eerder een verfijning van een reeds solide basis. En dat is misschien wel precies wat de Polestar 2 nodig heeft om zijn positie in het steeds competitiever wordende landschap van elektrische auto’s weer een beetje te versterken.
Polestar 2 model 2025: meer kilometers, minder laadstress
Een van de grootste verbeteringen aan de Polestar 2 model 2025 zit hem in de aandrijflijn en de accu’s. De Standaard Range Single Motor-versie heeft nu een 70 kWh accu, goed voor een actieradius tot wel 554 kilometer volgens de WLTP-norm. Dat is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de 440 kilometer van het vorige model. De elektromotor levert nog steeds 200 kW (272 pk), maar is efficiënter geworden, wat ook bijdraagt aan het grotere rijbereik. Snelladen van de accu kan in deze variant met een maximale snelheid van 180 kW – dat was voorheen nog 130 kW.
Voor wie nog meer kilometers wil maken, zijn er de Long Range-modellen, die zijn uitgerust met een 82 kWh accu. De Single Motor-variant komt daarmee tot een indrukwekkende 659 kilometer, terwijl de Dual Motor-versie 596 kilometer haalt. En met een laadsnelheid van maximaal 205 kW bij snelladers ben je ook zo weer onderweg.
Subtiele design-update voor Polestar 2 model 2025
Ook aan het design is gesleuteld, al moet je goed kijken om de verschillen te zien. De meest opvallende verandering is de nieuwe ‘SmartZone’, een zwarte balk op de neus die de radar, camera en verwarmde ultrasone sensor herbergt. Het is een subtiele, maar stijlvolle update die de Polestar 2 een modernere uitstraling geeft. Daarnaast zijn er nieuwe 19- en 20-inch lichtmetalen velgen beschikbaar, evenals twee nieuwe kleuren: Space (zwart, foto hieronder) en Jupiter (goud, foto bovenaan).
Meer luxe, dezelfde prijs
In het interieur vinden we een aantal welkome verbeteringen, zoals de standaard mogelijkheid voor het draadloos opladen voor smartphones alsmede de verbeterde rijhulpsystemen. En het mooiste is: de prijs van de instapversie blijft gelijk op €44.950. De Polestar 2 Long Range Single Motor is zelfs iets goedkoper geworden en kost nu €51.200, terwijl de Long Range Dual Motor voor €55.200 in de prijslijst staat. De Dual Motor met het Performance Pack heeft een prijskaartje van € 61.700.
Een slimme zet van Polestar?
Met deze subtiele, maar doelgerichte updates heeft Polestar de Polestar 2 nog aantrekkelijker gemaakt voor een breed publiek. De verbeterde actieradius en laadsnelheid spreken de lange-afstandsrijders ongetwijfeld aan, terwijl het nieuwe design en de extra uitrusting de auto nog aantrekkelijker maken voor degenen die waarde hechten aan stijl en comfort. En door de prijs van de instapversie gelijk te houden, blijft de Polestar 2 ook toegankelijk voor een breder publiek én komt hij nog steeds in aanmerking voor de SEPP-subsidie. Samengevat is de Polestar 2 modeljaar 2025 een slimme evolutie van een reeds succesvol model waarvan er sinds de introductie wereldwijd al meer dan 160.000 eenheden zijn verkocht.