De Porsche Taycan zal meer kilometers kunnen rijden terwijl de laadtijd korter wordt. Dat heeft de CEO van de autofabrikant gezegd in een interview met Duitse media. In 20 minuten laden moet er een actieradius van 400 kilometer mogelijk worden. Bovendien is dit pas het begin van de mogelijkheden van de auto.
Honderd
Om honderd kilometer te kunnen rijden is slechts een laadtijd van vier minuten nodig met het nieuwe laadsysteem. Het systeem van 800 volt maakt het mogelijk om heel snel heel veel te bereiken. Al kijkt Porsche wel al uit naar de toekomst. Binnen tien jaar moet alles tien keer zo snel en tien keer zo ver kunnen. Volgens de CEO is een actieradius van 1.000 kilometer helemaal niet ondenkbaar voor de auto.
Samenwerking
Niet alleen de Porsche Taycan moet tegen die tijd dergelijke mogelijkheden bieden aan rijders. Porsche is samen met een aantal andere fabrikanten, waaronder BMW en Ford, bezig om de laadstructuur van Europa te verbeteren. Daardoor moet het straks eigenlijk overal mogelijk worden om supersnel te laden. De fabrikanten willen daarmee gezamenlijk de strijd met Tesla aangaan. De CEO noemde het bedrijf uit Californië die aanjager van een geheel nieuwe tak in de auto-industrie. Een industrie die in 2025 de helft van de productie van Porsche zal beslaan. Al werd ook gesteld dat de 911 zo lang mogelijk zijn verbrandingsmotor houdt.
Wachten
Rondom de Porsche Taycan is al lange tijd veel rumoer. De auto werd al lang geleden aangekondigd en komt sindsdien zo nu en dan in het nieuws. Volgend jaar zal de auto dan daadwerkelijk op de markt komen. Lange tijd werd de naam Mission E gebruikt voor de auto, tot deze eerder dit jaar zijn officiële naam kreeg. Het moet het begin worden van een ruk richting elektrisch rijden. Daarin heeft het bedrijf alvast flink wat doelstellingen geformuleerd voor de komende jaren.