In de toekomst zullen de supercars van Bugatti ook worden uitgerust met een batterij. CEO van het bedrijf Wolfgang Dürheimer is ervan overtuigd dat de overstap naar elektrisch voor geen enkele autofabrikant te vermijden is. Een elektrische variant zou zelfs de auto nog sneller kunnen maken, zo denkt de baas.
Bugatti Chiron
Een auto die in de toekomst aangedreven wordt dankzij een batterij is de opvolger van de Bugatti Chiron. Hoewel de ontwikkeling hiervan nog ver weg is, is wel al zeker dat het een elektrische variant wordt. Door de snelle ontwikkeling van de technologie en de steeds duidelijkere set regels wordt het gemakkelijker. Al denkt Dürheimer wel dat de eerste modellen nog niet volledig elektrisch zullen zijn. Daar is het voor het merk nog te vroeg voor.
0 tot 100
Ook ziet men binnen het bedrijf grote mogelijkheden dankzij de opkomst van elektrische mogelijkheden. De huidige Chiron trekt bijvoorbeeld op van 0 naar 100 kilometer per uur in minder dan 2,5 seconden. Met de mogelijkheid de aandrijving elektrisch te sturen moet het mogelijk zijn om in minder dan twee seconden dit voor elkaar te krijgen. Waarbij ook nog eens de uitstoot flink omlaag gebracht kan worden in het proces. Daarnaast wordt de topsnelheid nu al elektronisch gelimiteerd op 420 kilometer per uur. Bugatti wil graag het maximale potentieel testen van een elektrische auto.
Ver weg
Hoewel het duidelijk is dat Bugatti in ieder geval gaat overstappen op hybridetechnieken en later volledig elektrisch zal gaan, zijn de plannen nog ver weg. De Chiron is als opvolger van de Veyron eigenlijk nog altijd gloednieuw. De gehele ontwikkeling van een elektrische variant moet nog gaan beginnen. Dat de huidge variant nog geen hybridetechniek bezat was opvallend. Lange tijd gingen er geruchten dat Bugatti dit al helemaal op orde had. Dit bleek echter niet het geval, de Chiron bleek een volledige brandstofauto.