Acrimoto onderzoekt de mogelijkheden om beursgenoteerd te raken op de Nasdaq. Het bedrijf wil graag de omvang van zijn productie vergroten en heeft daar de middelen voor nodig. Een zogenaamde Regulation A+ notering zou hiervoor kunnen zorgen. Acrimoto heeft hoge verwachtingen van de elektrische voertuigen die het produceert en wil snel doorpakken.
Driewielers
De elektrische auto’s van Acrimoto hebben slechts drie wielen. Ze lijken daardoor in grote mate op een kruising tussen een strandbuggy en een motorscooter. Het eerste model, de SKR, is net in productie gegaan. Daarvan worden er tot het einde van het jaar 2017 vijftig gemaakt. De capaciteit van de fabriek die in de Amerikaanse staat Oregon staat is echter vele malen groter. Acrimoto wil die capaciteit dan ook graag benutten.
Wereldwijd
De driewielers van Acrimoto moeten ook in andere delen van de wereld verkrijgbaar worden gemaakt. De auto, die minder dan 12.000 dollar kost, moet op termijn ook elders worden geproduceerd. Al deze stappen moeten op korte termijn gezet worden. Daarom wil het bedrijf zo snel als mogelijk een notering op de beurs zien te krijgen. De Regulation A+ notering bestaat sinds 2012 en geeft startups de kans om direct aandelen aan het grote publiek aan te bieden. Daarmee worden de bedrijven minder afhankelijk van de bekende investeringsrondes waarbij grote investeerders overtuigd moeten worden. Van de methode wordt sinds dit jaar gebruikgemaakt door bedrijven.
Boodschappenauto
Acrimoto bestaat al sinds 2007. Destijds werd het bedrijf opegericht met als doel het ontwikkelen van een nieuw soort boodschappenauto. In grote lijnen zag het concept er toen al uit zoals de SKR die nu gemaakt wordt. De oprichters van het bedrijf wilden een nieuw soort voertuig dat zich makkelijk kon bewegen door het stadsverkeer aanbieden. Daarmee konden korte afstanden worden afgelegd waardoor de druk op het stadsverkeer kon worden verkleind. Dit is nog altijd het voornaamste doel van het bedrijf.