De Hyundai Ioniq krijgt al in 2020 een update waardoor de actieradius flink groter zal worden. De fabrikant heef dit bevestigd toen hiernaar gevraagd werd. De fabrikant werkt op dit moment al aan de manier waarop dit verzorgd kan worden. De vooruitgang zal flink zijn, maar wel in lijn met de mogelijkheden van het model.
Kona
De Hyundai Ioniq zal een groter batterijpakket krijgen om op die manier dus ook meer kilometers te kunnen maken. Daarbij is het de bedoeling dat de auto verder reikt dan de huidige modellen. Anderzijds is het niet de bedoeling dat de auto het beter zal gaan doen dan de nieuw gepresenteerde Kona. De actieradius komt ergens tussen deze twee auto’s in te liggen, zo laat de leiding weten.
Anderhalf
Dat de Hyundai Ioniq niet mag concurreren met de Kona betekent niet dat de auto niet meer dan andehalf keer zoveel kan na de update. Waar de huidige modellen zo’n 200 kilometer kunnen rijden, daar moeten de modellen van 2020 meer dan 300 kilometer aankunnen. De fabrikant wil zo concurreren met De Nissan Leaf, Chevy Bolt en Tesla Model S. De Kona kan meer dan 400 kilometer aan op de huidige batterij. De reden waarom niet gekozen wordt om de auto niet direct ook naar deze mogelijkheden wordt geüpdatet heeft te maken met de strategie van de fabrikant uit Zuid-Korea.
Populariteit
De fabrikant wil niet dat de Hyundai Ioniq en de Hyundai Kona met elkaar gaan concurreren. De auto’s moeten beide een bepaalde mate van populariteit nastreven. Dat de Ioniq wel een update krijgt, heeft te maken met het feit dat de auto gezien de beperkte actieradius misschien wel heel zwak komt te staan in het huidige aanbod van EV’s. Om dit te voorkomen heeft de fabrikant al snel voor de update gekozen. Vooral ook omdat de auto een specifiek model heeft voor een specifieke doelgroep.