De Audi e-tron Quattro zal het nodige geduld gaan vragen van liefhebbers in Amerika. De fabrikant gaat de auto niet in showrooms aanbieden maar werken aan de hand van bestellingen. Dit is volgens de leiding van het bedrijf het verkoopmodel van de toekomst. Geïnteresseerden moeten een aanbetaling van 1.000 euro doen.
Winst
Audi verwacht dat het op deze manier gemakkelijker wordt om de auto over langere termijn tegen een goede prijs te blijven verkopen. Op die manier is het beter mogelijk om winst te maken op het aanbieden van de relatief dure elektrische auto. Audi heeft dan immers minder kosten vooraf omdat dit pas na bestelling aanvangt. Wanneer dit plan aanslaat wil de fabrikant het ook met andere elektrische modellen gaan proberen.
Dealer
Audi denkt niet dat het door dit nieuwe verkoopmodel minder dealerschappen in de Verenigde Staten nodig heeft. Het bedrijf heeft het netwerk van aanbieders nodig om de auto aan de man te brengen bij het publiek. Hoewel steeds meer online gedaan kan worden, is het wel nog altijd nodig om een aantal zaken met een daadwerkelijke vertegenwoordiger van het merk te regelen. Om die reden blijven de dealers in het land dus wel betrokken bj het proces rondom de e-tron Quattro. Audi ziet het als een voordeel dat de eigen handelaren in de VS hun kwaliteit al bewezen hebben.
Wachttijd
Opvallend is wel dat de fabrikant niet bang is voor de wachttijd die rond de Audi e-tron Quattro kan gaan ontstaan. Volgens de verwachtingen kan die wel oplopen tot zeven maanden of zelfs een jaar wanneer de auto een succes blijkt. De leiding van de autofabrikant denkt echter niet dat dit potentiële kopers zal gaan afschrikken om de auto aan te schaffen. Het verwacht eerder dat daardoor de concurrentie met andere elektrische auto’s gewonnen kan worden. Dealers kunnen bovendien zelf ook bestellingen plaatsen als zij op verkoop speculeren.