Bentley is voornemens met een elektrische auto te komen. Daarbij wil het mikken op rijders die nu al elektrisch rijden, maar die nog meer willen. Daarmee bedoelt de fabrikant onder andere dat het Tesla-rijders wil lokken. Dit is de laatste tijd een belangrijk doel van veel traditionele autofabrikanten geworden.
40 procent
Dat Bentley overstag gaat en aan de ontwikkeling van een elektrische auto is begonnen is niet vreemd. Na klantonderzoeken onder de eigen rijders is duidelijk geworden dat deze wens sterk leeft. Maar liefst 40 procent van de huidige rijders zou overstappen op het elektrische model van het merk wanneer deze beschikbaar zou komen. Dat is echter niet de enige doelgroep waar de fabrikant op mikt. Zo werd duidelijk in recente uitingen.
Doelgroepen
Bentley heeft ook ontdekt dat doelgroepen die sterk milieubewust zijn en die hoger opgeleid zijn best bereid zijn om in bijvoorbeeld de meer luxemerken te gaan rijden. Mits deze natuurlijk elektrische auto’s gaan aanbieden. Dit is doelgroep die de fabrikant maar al te graag zou willen binnenhalen. Deze groep vormt op zichzelf op dit moment ook 40 procent, maar dan van alle EV-rijders die er op dit moment zijn. De fabrikant wil deze bijvoorbeeld weglokken bij Tesla. Daar rijden de meeste hoger opgeleiden die milieubewust bezig zijn over het algemeen in op dit moment. Wel zijn er natuurlijk ook andere kapers op de kust.
Andere fabrikanten
Niet alleen Bentley mikt op de huidige groep Tesla-rijders. Zo liet de topman van Porsche America ook weten dat een grote groep van deze rijders een nieuwe Porsche Taycan heeft besteld per voorbestelling. Daarnaast is bijvoorbeeld Jaguar voornemens om zich in deze strijd te mengen. Om nog maar te zwijgen over een hele groep andere oude en nieuwe fabrikanten die op korte termijn met een elektrische line-up komen. Ondertussen is Tesla zelf ook druk met nieuwe plannen om de concurrentie opnieuw een stap voor te blijven.