In de maand februari passeerde BMW het punt van 7.900 verkochte elektrische voertuigen in één maand. Het bedrijf verkocht er 7.906 om precies te zijn. Dit was bijna anderhalf keer zoveel als een jaar eerder. De fabrikant is daarmee volgens eigen zeggen goed op weg naar de doelen die het heeft met de auto’s.
Twee miljoen
Voorlopig staat het doel op het verkopen van 140.000 elektrische auto’s per jaar. Dat betekent dat er dus maandelijks tussen de 11.600 en 11.700 stuks verkocht moeten gaan worden. Als komend jaar dezelfde stijging gerealiseerd kan worden, dan kan BMW in 2019 al zijn doelstelling gaan bereiken. Dit kan onder andere worden bewerkstelligd door de toename in het aanbod. BMW heeft op dit moment tien modellen met een stekker in de line-up.
Uitbreiden
Die tien modellen krijgen op korte termijn flink wat versterking. BMW heeft bijvoorbeeld al verschillende nieuwe i-modellen aangekondigd. Ook komt er op termijn een elektrische variant van de M-serie. Daarnaast komen bijvoorbeeld zustermerken als Mini ook met elektrische modellen. Dit kan ervoor zorgen dat de groei die het bedrijf voor ogen heeft al snel bereikt kan worden. Wanneer meer modellen te koop komen en de prijzen beter worden zal het volgens de fabrikant heel snel kunnen gaan. Tot nu toe verkocht het bedrijf in 2018 meer dan 15.000 stuks van zijn elektrische auto’s over de gehele wereld. De groei is gelijkmatig.
Echte piek
De echte piek moet bovendien nog komen voor BMW. Zoals gebruikelijk is, waren de maanden januari en februari niet direct de beste maanden voor verkopen voor het merk. Dit is een trend die ieder jaar opnieuw waarneembaar is. Het zal dus nu vooral interessant worden om te zien of de groei van rond de veertig tot vijftig procent ook in de beter verkopende maanden kan worden doorgezet. Dit zal belangrijk worden om de doelstellingen die gesteld zijn daadwerkelijk te halen.