De BYD Tang, een van de grotere elektrische SUV’s van de grote Chinese EV-fabrikant, heeft een flinke upgrade gekregen. Hiermee zou hij het segment van de zevenzitters weer een beetje op moeten schudden. Daarvoor brengt hij een aantrekkelijke prijs, een bruikbare maar niet toonaangevende actieradius en een redelijk groot arsenaal aan technologie mee. Daarmee is de BYD Tang best wel een interessante optie voor gezinnen die op zoek zijn naar een elektrische SUV die ruimte, comfort en prestaties combineert.
Vernieuwd design, binnen en buiten
BYD heeft de Tang niet alleen een nieuw jasje gegeven, maar ook van binnen en de techniek flink aangepakt. Het design is subtiel vernieuwd, met een nieuw front en achterlichten die de SUV een moderne look geven. Het interieur is eveneens onder handen genomen en biedt nu nog meer luxe en comfort, met hoogwaardige materialen en een verbeterd infotainmentsysteem.
Zeven zitplaatsen en een zee van ruimte
Met zijn zeven volwaardige zitplaatsen is de Tang een ideale gezinsauto. De derde zitrij kan volledig in de vloer worden weggeklapt, waardoor je een enorme bagageruimte creëert. De stoelen zijn bekleed met nappaleder en bieden massage-, verwarmings- en ventilatiefuncties. Een panoramisch schuif-kanteldak zorgt voor extra licht en ruimte.
Uiteraard is de Tang uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem met een 15,6-inch draaibaar touchscreen. Ook dat is vernieuwd. Android Auto en Apple CarPlay zijn vanzelfsprekend standaard, net als een uitgebreid pakket aan rijhulpsystemen, waaronder adaptieve cruise control en lane keeping assist. De Tang heeft de maximale 5 sterren behaald in de Euro NCAP veiligheidstest.
Krachtpatser met vierwielaandrijving
De Tang is voorzien van een krachtige dual-motor aandrijflijn met een gecombineerd vermogen van 380 kW (517 pk). Hiermee sprint de SUV in slechts 4,9 seconden naar 100 km/u. De efficiënte Blade Battery, een lithium-ijzerfosfaat (LFP) accu met een capaciteit van 108,8 kWh, zorgt voor een actieradius van 530 km (WLTP).
Blade Battery: veilig en duurzaam
De Blade Battery is een lithium-ijzerfosfaat (LFP) accu die bekend staat om zijn veiligheid en lange levensduur. Deze accu is geïntegreerd in de carrosseriestructuur, wat zorgt voor extra stevigheid en een laag zwaartepunt.
Snelladen en stroom delen
De Tang biedt snelle laadmogelijkheden. DC snelladen kan met maximaal 170 kW, waarmee je de accu in 30 minuten van 30% naar 80% oplaadt. Thuisladen kan via de 11 kW 3-fasen AC-onboard lader. En met de Vehicle-to-Load (V2L) functie kun je externe apparaten van stroom voorzien.
Binnenkort beschikbaar
De vernieuwde BYD Tang is vanaf de tweede helft van november te bestellen bij de BYD Stores in Nederland. Reken op een vanafprijs van €67.390, waarmee de Tang een aantrekkelijke optie in het segment van de elektrische zevenzitters.