Oplaaddienst ChargePoint is van plan om het aantal oplaadpunten dat het aanbiedt te vervijftigvoudigen. Tussen nu en 2025 moet het aantal laadpalen zijn gegroeid tot 2,5 miljoen. De laadpunten moeten verspreid over de gehele wereld komen te staan. Dat heeft het bedrijf zelf bekendgemaakt toen het de toekomstplannen ontvouwde.
Vijftig
De groei van ChargePoint houdt in dat het bedrijf vijftig keer zo groot moet worden. Nu heeft het zo’n 54.000 oplaadpunten in beheer. Het is voor het bedrijf wel belangrijk dat het netwerk over de gehele wereld verspreid gaat worden. Het wil zich niet limiteren aan Noord-Amerika alleen. Al zal dit continent wel nog het belangrijkst blijven in de strategie. Ook Australië en Nieuw-Zeeland staan op de radar van het bedrijf voor de groei.
Europa
ChargePoint heeft in 2017 voor het eerst oplaadpunten in Europa geopend. Ook op dit continent moet veel groei worden bewerkstelligd. Daarom zal een groot deel van de laadpunten hier worden geplaatst. Na de Verenigde Staten moet Europa als geheel het belangrijkste punt van aandacht gaan worden in de komende zeven jaar. Het bedrijf wil vol inzetten op de komst van de vele nieuwe EV’s die in de komende vijf jaar op de wegen gaan komen. Aan de hand van de groeiende actieradius moet het mogelijk zijn om een kloppend netwerk te krijgen waarbij nooit zonder voldoende energie gezeten kan worden.
Concurrentie
ChargePoint heeft in de Verenigde Staten niet direct te maken met een grote concurrent. De enige onderneming die een plan heeft dat enigszins te vergelijken is, is Volkswagen. Al spreekt dat bedrijf over enkele duizenden nieuwe oplaadpunten. In Europa zijn wel verschillende plannen voor een continentaal laadnetwerk. Om die reden wil het bedrijf er tijdig bij zijn om de concurrentie met deze bedrijven aan te kunnen gaan. Zeker ook omdat de meest plannen pas vanaf 2020 vorm zullen gaan krijgen. Wanneer nu begonnen wordt is een belangrijke voorsprong te verkrijgen.