Micro Mobility Systems AG heeft de ontwikkeling van de Mircolino klaar. De driewieler moet zich gaan mengen in de strijd om de consument die op zoek is naar een echte elektrische stadsauto. Deze week kreeg de fabrikant toestemming om de auto op de Europese wegen te laten rijden vanaf nu.
Scooters
De Microlino is het eerste project dat om auto’s draait van de fabrikant. Micro Systems AG houdt zich normaal gesproken met scooters bezig. Ook deze maakt het elektrisch. De auto die het nu heeft ontwikkeld is in grote mate op een oud model van BMW uit de jaren vijftig van de twintigste eeuw gebaseerd. Het heeft dan ook een aantal zeer specifieke kenmerken die niet op veel andere auto’s te vinden zijn.
Kenmerken
De Microlino heeft bijvoorbeeld drie wielen. Dit is wel iets wat in de toekomst vaker zal voorkomen. Wat meer opvalt is de deur aan de voorzijde van de auto. Dit is de enige deur die dit model heeft. Het model is dan ook zeer klein, Net iets meer dan twee meter. Het bedrijf wilde de auto eerder al op de markt brengen, maar de benodigde vergunningen werden tot op heden nog niet afgegeven. Dit was voornamelijk te wijten aan deze kenmerken. De regels die in Europa worden gehanteerd waren hier niet duidelijk over.
Lancering
Nu het wel zo ver is heeft de fabrikant een tip van de sluier opgelicht over de lancering. Nog in 2018 gaat de auto in het thuisland, Zwitserland, in de verkoop. Daarna gaan andere landen in Europa ook volgen. Te beginnen met Duitsland in het vroege voorjaar van 2019. De auto moet ergens tussen de 150 en 200 kilometer op een volle accu kunnen rijden, afhankelijk van het soort batterij. Dit lijkt niet veel, maar de auto is vooral bedoeld voor korte ritjes in druk stadsverkeer. De topsnelheid ligt dan ook ergens rond de tachtig kilometer per uur.