Om de raceklasse flink sneller in populariteit te laten groeien, gaat Extreme E een realitydocureeks maken. De elektrische raceklasse die draait om SUV’s wil op deze manier snel veel publiek bereiken. Daarnaast wil het bijdragen aan de groei van elektrisch rijden in het algemeen. De plannen voor de toekomst zijn groot.
Toekomst
Het is goed mogelijk dat de naam Extreme E niet direct bekend klinkt. De klasse moet nog officieel gelanceerd worden. Hoewel er in de komende twee jaar flink wat testevenementen zullen worden gehouden, zal het pas vanaf januari 2021 zo zijn dat er officiële wedstrijden en een officieel kampioenschap zullen zijn. De klasse zal dan wel een vliegende start kunnen maken. De SUV’s worden onderdeel van een groter racegeheel.
Formula E
Extreme E wordt een onderdeel van de Formula E. De elektrische raceklasse voor Formuleauto’s is langzaam maar zeker aan het uitbreiden. Eerder werd al bekend dat en klasse van Jaguar aan de weekenden werd toegevoegd. Daarnaast komt er ook een klasse met roboracers. Nu komt daar dus ook de competitie met elektrische SUV’s bij. Belangrijk is daarbij wel dat deze klasse, in tegenstelling tot de andere twee, geen onderdeel van de weekenden wordt. De wedstrijden zullen op andere terreinen worden gereden. Eerder werd al gesproken over bergketens en ijsraces als onderdeel van de competitie. Die plannen staan nog altijd.
Concrete plannen
Wel zijn de plannen al iets concreter. Zo wordt momenteel gesproken over een startveld van 12 elektrische SUV’s. De competitie zou uit 5 races moeten gaan bestaan. De Noordpool, Himalaya, Sahara, het Amazonegebied en één van de Polynesische eilanden zijn de beoogde locaties. Deze locaties zijn natuurlijk niet willekeurig gekozen. Het zijn gebieden die flinke schade door vervuiling hebben moeten ondergaan tot op heden. De races moeten dus ook de schade tonen. De documentaires die gemaakt gaan worden moeten hier een belangrijke rol in gaan spelen als het zover is.