Eerder dit jaar wisten wij te melden dat Fisker en Foxconn samen gingen werken. De details van de overeenkomst moesten nog wel even verder ingevuld worden. Inmiddels hebben beide partijen een handtekening gezet onder de definitieve overeenkomst. In de toekomst zullen Fisker en Foxconn dus beide verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en productie van het tweede model van het automerk.
Pear
Om deze samenwerking te beklinken heeft Fisker vandaag enkele foto’s verspreid waarin de eerste contouren van de Pear te zien zijn. Dit is de projectnaam die aan dit model is gekoppeld. Wees dus maar niet bang dat het ook daadwerkelijk deze naam zal dragen. De naam Pear moeten wij overigens niet niet linken aan het fruit. Het is een afkorting voor ‘Personal Electric Automotive Revolution’.
Op de eerste teasers lijkt het duidelijk te zijn dat de Pear een SUV moet worden. De eerste schimmen wordt naast de Ocean getoond die inmiddels al aan het publiek is voorgesteld. Eind volgend jaar zullen wij van dit laatste model de Europese versie mogen verwelkomen.
Grote opzet
Alhoewel Fisker voor de Ocean al grootse plannen heeft, lijkt men bij de Pear de plannen nog breder neer te leggen. Het is juist dit model die ook in Azië goed zal moeten scoren. De Ocean zal vooral in Europa en Amerika verkopen. Vanwege de hoge verkoopverwachtingen moest Fisker wel uitwijken naar een productiepartner die dergelijke aantallen prima kan hebben. Foxconn lijkt de aangewezen partner voor deze grote missie.
Van de Pear moet er in 2023 ruim 250.000 exemplaren per jaar van de band rollen. De vanafprijs van dit model zal nog net onder de $ 30.000,- liggen, waardoor het een zeer betaalbare EV zal zijn. Dit maakt het project juist zo interessant.
Nog weinig duidelijk
De technische details kunnen wij helaas nog niet delen. Meer informatie dan een vage schim deelde Fisker vandaag helaas niet. Aangezien de Pear in 2023 op de markt moet verschijnen zullen wij er in de aankomende periode ook nog weinig van horen. De eerste modellen zullen eind 2023 van de productieband rollen, dus mogelijk horen wij begin dat jaar pas weer iets van de Pear.
Wij moeten wel eerlijk toegeven dat Henrik Fisker wel vaker wat informatie deelt over zijn projecten. Doorgaans doet hij dit subtiel via Twitter. Als je meer wilt weten over de Pear kun je wellicht het beste zijn Twitter volgen.