Vrijwel alle autofabrikanten zijn er inmiddels over uit. Ook Koenigsegg ziet wel iets in het ontwikkelen van een elektrische auto. De fabrikant van zeer exclusieve modellen wil de meest geavanceerde elektrische auto maken die er te krijgen is. Daarvoor hoeft volgens het bedrijf niet heel veel te veranderen ten opzichte van de huidige modellen.
Strijd
Als het gaat om elektrische auto’s die topprestaties kunnen leveren, dan wil Koenigsegg zich wel in de strijd mengen. Naast een aantal nieuwkomers, hebben bijvoorbeeld ook Porsche, Audi en Mercedes auto’s in ontwikkeling. Volgens het bedrijf is het daarom onvermijdelijk dat ook de kleinere, exclusieve fabrikanten zich in de strijd gaan mengen. Zelfs wanneer een fabrikant pas 120 auto’s heeft gemaakt is dit het geval.
Regera
Koenigsegg heeft al een voorschot genomen op de overstap op elektrisch rijden. Het lanceerde de Regera. Deze auto heeft een hybride krachtbron. Bovendien is de CEO van de onderneming, Christian von Koenigsegg, overtuigd geraakt. Hij rijdt een Tesla Model S. Het snelle accelereren van deze auto overtuigde hem ervan dat dit ook voor zijn auto’s mogelijk moet zijn. Volgens hem moet de Regera als basis dienen en kan met kleine aanpassingen een volledig elektrische variant worden ontwikkeld. Al verwacht de CEO wel dat de auto de meest extreme batterij die te vinden is nodig zal hebben als bron.
Geluid
De auto wordt ontwikkeld met performance als basis. Dat duurzaamheid ook gebaat is bij EV’s, is volgens de CEO niet de belangrijkste reden om elektrische te willen gaan met het bedrijf. Een probleem waar nog over nagedacht moet worden is dat van het geluid. Koenigsegg is mede zo populair dankzij het brullende geluid. Als dat element verdwijnt, dan zal de auto ook minder aantrekkelijk zijn. Dit zou een averechts effect hebben. Het is dus zeer belangrijk dat hier een oplossing voor wordt gevonden. Daar wordt nu onderzoek naar gedaan.