Vorige week vond in Keulen de Europe Taxibeurs plaats. Uiteraard speelde het milieu en dus ook elektrisch rijden daar een grote rol. Mercedes, van oudsher een van de grootste toeleveranciers in de taxibranche, liet in Keulen zeven modellen zien die als taxi kunnen worden ingezet. Middelpunt van de belangstelling waren de nieuwe B-Klasse, die zijn debuut als taxi maakte, alsmede de E-Klasse. Beide modellen werden in Keulen als plug-in hybride getoond.
Alle nieuwe plug-in hybrides van Mercedes-Benz hebben overigens een 13,5 kWh grotere accucapaciteit. Daardoor is de actieradius, als er uitsluitend elektrisch wordt gereden, om en nabij de 50 kilometer.
De E 300 die Mercedes-Benz op de beurs liet zien kan in 5,9 seconden van 0 naar 100 km/uur accelereren. Dat is bijna net zo snel als de benzinevariant. De plug-in hybrid heeft echter geen benzine- maar dieselmotor en produceert in de NEFZ-cyclus slechts 41 gram CO2 per kilometer. Het verbruik ligt op 1,6 liter diesel per 100 kilometer. In combinatie met de optionele grotere tank van 60 liter zou daardoor een actieradius van rond de 1000 kilometer mogelijk moeten zijn.