De volledig elektrische cabrio van MG wordt door velen gezien als de opvolger van de legendarische MG F/TF Cabrio. Naar verwachting zal het nieuwe model in 2024 zijn debuut maken. Vandaag heeft de fabrikant alvast wat teasers de wereld rondgestuurd. De teasers zijn niet echt van hoge kwaliteit, maar we krijgen wel een globaal idee van wat wij kunnen verwachten.
Naam Cyberster vervalt mogelijk
Al geruime tijd gebruikt MG zelf de naam Cyberster voor het concept-model. Deze elektrische cabrio gaat hoogstwaarschijnlijk niet deze naam dragen. Er gaan verschillende geruchten rond, maar de keuze lijkt inmiddels wel gemaakt te zijn.
MG koestert hun lange verleden en daarom kunnen wij de naamgeving van een oud model verwachten. Reken maar niet op de F/TF Cabrio. We moeten zelfs nog een stuk verder terug om hier weer een cabriolet te vinden. Eind jaren ’60 werd de MG B op de markt gebracht. Als een ode op dit model wil de fabrikant dit model waarschijnlijk als de MG C EV op de markt zetten. Een Brits autoblad heeft recentelijk ook naamregistraties gevonden met deze naam.
Op Twitter pronkt MG ook met de titel “Return of the Legend”. De combinatie van dit alles lijkt de naamgeving alleen maar sterk te maken.
MG C EV ontwerp
De eerste teaser laat nog niet veel los. Wij kunnen uit de teaser wel de contouren opmerken van hun aankomende roadster. Zoals je mag verwachten is de achterzijde wat langer om zo de opklapbare softtop te kunnen verbergen. Deze achterzijde is ook nog eens voorzien van een kleine spoiler. De nieuwe EV is voorzien van strakke LED-verlichting rondom en in het interieur zien wij een gebruik van twee kleuren in de stoelen.
Onderhuids
Het is nog compleet onduidelijk hoe de elektrische cabrio gemotoriseerd zal worden. De meest logische keuze zou zijn om gebruik te maken van hun Modular Scalable Platform (MSP). Dit platform is ontwikkeld door het moederbedrijf SAIC en wordt ook gebruikt op de MG4.
Op basis hiervan kunnen we nu voorzichtig concluderen dat de EV cabrio voorzien is van 167 pk of 201 pk (afhankelijk van de gekozen versie). Er is op het platform ook plek voor een tweetal elektromotoren en dus een AWD-setup. Het sterke vermoeden is echter dat deze configuratie niet naar de MG C EV zal komen. Deze configuratie zou teveel gewicht met zich meebrengen op een toch al zware cabrio.
MG zal waarschijnlijk ook de keuze maken voor hun 51 kWh accupakket. Deze combinatie zorgt voor een comfortabele 322 kilometer actieradius. Dit laatste is natuurlijk wel afhankelijk van het gewicht en of de kap gesloten is.