De nieuwe Nissan Leaf 2018 werd in 2017 al zo’n 10.000 maal besteld. Een maand later bereikt de auto alweer zijn volgende mijlpaal. Wereldwijd zijn er alweer zo’n vijfduizend bestellingen geplaatst. Dat de Leaf het goed zou doen viel al te verwachten. Zijn voorganger was lange tijd één van de beste elektrische voertuigen die verkijgbaar was.
Goed nieuws
Een andere belangrijke reden waarom de Nissan Leaf het goed lijkt te doen is de berichtgeving rondom de auto. Veel automedia hebben tijdens recente autobeurzen de auto al kunnen testen. Omdat die testen over het algemeen positief uitvallen lijkt de Japanse fabrikant nog eens extra momentum te genereren. De nieuwe Leaf is een meer dan geüpdatete versie van de eerste generatie, wat hem ook voor huidige bezitters interessant maakt.
Snel doorpakken
De Nissan Leaf is belangrijk voor de Japanse fabrikant. Waar de eerste generatie nog een aanvulling op de line-up was, daar moet deze variant het begin zijn van een nieuw tijdperk. Zoals zoveel autofabrikant wil Nissan immers binnen enkele jaren volledig elektrisch zijn. Een goede start met bijvoorbeeld de Leaf, maar ook met de Note, zou daarom zeer welkom zijn. Zeker ook omdat de concurrentie op het gebied van EV’s alleen maar verder zal toenemen de komende jaren. Dat de auto betere prestaties kan leveren is in dat geval alvast een pre.
Nieuwigheden
Waar vooral veel naar uitgekeken wordt zijn de driverassistsystemen die in sommige varianten van de nieuwe Leaf zullen zitten. Waar de eerste generatie van de Leaf een voorloper was op het gebied van EV’s, daar is de nieuwe dat voor AV’s. Autonoom rijdende voertuigen worden immers steeds meer de norm in de komende jaren. In de nieuwe auto van Nissan zitten al een aantal elementen die dit kunnen verzorgen. Voor veel consumenten is dit de reden om nu al op de auto over te stappen.