De Japanse autoproducent gaat nog meer inzetten op de fabricage van elektrische auto’s. Zo moet onder meer in 2017 een nieuw model van de Leaf verschijnen. Dit moet de eerste zijn van een serie aan nieuwe elektrische auto’s. Volgens de huidige CEO van het bedrijf is het noodzakelijk dat de verkoop van elektrische voertuigen stijgt bij Nissan.
Hoge verwachtingen
Volgens ingewijden binnen Nissan doet de Leaf het tot nu toe minder goed dan verwacht. Dit is voor de Japanse fabrikant reden om nog meer op elektrisch rijden in te zetten. Het bedrijf wil de groei juist aanwakkeren in plaats van zich terug te trekken. Het op de markt brengen van nieuwe modellen is daarvoor noodzakelijk. Dit heeft vooral te maken met de verdere ontwikkeling van de technologie. Deze gaat zeer snel en dit wil Nissan in zijn voordeel gebruiken.
Overtuigen elektrisch te rijden
Volgens de directie van Nissan gaat het er vooral om dat nieuwe rijders worden overtuigd over te stappen op elektrisch rijden. Daarvoor zijn een aantal belangrijke stappen nodig, zo schat men in. Allereerst gaat het er dan om dat actieradius van elektrische voertuigen nog veel groter wordt. Hoe groter de afstanden zijn die afgelegd kunnen worden, des te minder gedoe ervaart de bestuurder. Het gebruiksgemak zal hen dan kunnen overtuigen om over te stappen naar een elektrische auto.
Vijfhonderd kilometer
Een richtpunt voor Nissan op dit moment is vijfhonderd kilometer op een volle batterij halen. Het bedrijf wil voor het jaar 2020 tenminste één elektrische auto in het aanbod hebben die dit aan kan. Bij voorkeur moeten meerdere modellen dit bieden. In eerste instantie moet hier mee Japan en Europa worden overtuigd en vervolgens moet ook de Amerikaanse markt hiermee worden binnengehaald. De hoop is daarom vooral op de Leaf gevestigd. Met dit model is men het verst in de ontwikkeling.