De huidige elektrische Peugeot e-208 behoort al een tijdje tot de meest verkochte elektrische auto’s van Europa. Er is de Franse autofabrikant uiteraard veel aan gelegen om deze positie te behouden, en het liefst nog te versterken. De concurrentie ligt op de loer en wordt bovendien steeds sterker. Daarom zet Peugeot een volgende stap met de introductie van de vernieuwde E-208. Het typenummer, nu mét hoofdletter E, staat voor een versie die zowel op technologisch gebied als qua design is verbeterd.
Peugeot E-208 krijgt een nog dynamischer design
De huidige 208 heeft al een behoorlijk dynamisch design, maar bij de vernieuwde versie gaat Peugeot nog een stukje verder. Bij de eerste blik op de vernieuwde E-208 valt direct de nieuwe badge op de grille, die uiteraard nog steeds een gestileerde leeuw toont. De grille heeft een nieuw patroon gekregen en is voorzien van carrosseriekleurige accenten, die een vloeiende overgang naar de bumper creëren.
Een andere opvallende verandering is de nieuwe lichtsignatuur. De koplampen hebben een scherper en meer gefocust ontwerp gekregen, wat bijdraagt aan de moderne en dynamische uitstraling van de 208. De achterlichten hebben ook een update gekregen, met een opvallend 3D-effect dat de auto zelfs in het donker onderscheidend maakt.
De nieuwe 16- en 17-inch diamantgeslepen lichtmetalen wielen met een tweekleurige afwerking voegen een extra vleugje stijl toe. Deze visuele veranderingen zijn meer dan alleen esthetisch; ze weerspiegelen een nieuwe visie op design die de identiteit van de E-208 en het merk Peugeot versterkt.
Diverse verbeteringen aan het interieur
Binnenin de E-208 zijn er ook de veranderingen te zien. Het interieur, dat al bekend stond om zijn moderne uitstraling dankzij het i-Cockpit design, heeft standaard nu een groter 10-inch touchscreen gekregen. Het digitale instrumentenpaneel van dezelfde grootte is geheel nieuw ontworpen, waarbij het bij het GT-model is voorzien van een fraai 3D-effect. Extra USB-poorten zijn toegevoegd, met drie USB-C-aansluitingen als standaard op de 208 Allure en GT, plus een USB-A-poort achterin. Het draadloze oplaadpad is ook verbeterd, waarbij het vermogen voortaan 15W in plaats van 5W bedraagt. Deze is standaard op het GT-model en optioneel op de Allure. Het lijken slechts kleine verbeteringen, maar ze dragen wel degelijk bij aan een verbeterde rijervaring, waarbij comfort en connectiviteit centraal staan.
Nieuwe aandrijflijn en accu voor de Peugeot E-208
De vernieuwde E-208 is niet alleen nog dynamischer om te zien, maar ook om mee te rijden. Onder de motorkap schuilt voortaan een elektromotor met een vermogen van 115kW/156 pk, welke wordt gevoed door een 51-kWh (netto 48,1 kWh) accupakket. Dit iets grotere accupakket zorgt, in combinatie met de nieuwe efficiëntere motor, voor een actieradius van 400 kilometer volgens de WLTP gecombineerde cyclus. De nieuwe Peugeot E-208 ondersteunt DC-snelladen met een snelheid van maximaal 100 kW. Daarmee duurt het hooguit zo’n 25 minuten om de accu van 20% naar 80% op te laden.