Nadat Polestar de 1 en de 2 in Nederland heeft gelanceerd is het nu de beurt aan het derde model. De Polestar 3 beloofd een ‘performance-SUV’ te worden. Veel informatie laat de fabrikant nog niet los, maar de eerste vormen worden onder het doek wel duidelijk. Vooralsnog moeten wij het dan helaas dan ook doen met deze teaser.
Echte SUV
De Polestar 2 zie je inmiddels regelmatig op de Nederlandse wegen. Dit model moeten wij zien als een cross-over. De fabrikant spreekt bij het derde model nu echt over een SUV. Dit betekent dat de Polestar 3 dus nog een stukje groter zal zijn. Alhoewel het ontwerp nog niet te zien is, kun je wel de opvallend doorlopende daklijn onder het doek zien.
In tegenstelling tot de Polestar 2 loopt de daklijn juist wel door en wordt deze abrupt beëindigt. Aan de achterzijde zullen wij dan waarschijnlijk ook een rechtopstaande ruit zien, net als bij een reguliere andere SUV.
Polestar weet overigens te melden dat de Polestar 3 over geavanceerde autonome rijhulpsystemen zal beschikken. Welke dit exact zijn en wat wij mogen verwachten blijft nog een mysterie.
SPA2-platform
De Polestar 3 zal waarschijnlijk een primeur krijgen. Het wordt het eerste model die op het nieuwe SPA2-platform staat van Volvo. Over het nieuwe platform is overigens ook nog weinig bekend. Het huidige platform biedt ruimte aan onder meer de bestaande S60 en XC90. Of het SPA2-platform een doorontwikkeling of een geheel nieuw ontworpen is blijft nog een groot vraagteken. Bij het nieuwe platform is de nadruk wel op elektrische aandrijving komen te liggen.
Nieuwe designtaal
De Polestar 3 moet volgens CEO Thomas Ingenlath de nieuwe designtaal dragen van het merk. Delen van de eerder getoonde Precept zullen hierin meegenomen worden. Zo is eerder gesproken over de ‘motorkap’ die nu ook weer ingezet zal worden op het derde model. We moeten hierbij de kanttekening maken dat men hier vooral het lijnenspel bedoeld, aangezien het twee totaal verschillende auto’s betreft.
We hoeven mogelijk niet heel lang te wachten alvorens de Polestar 3 daadwerkelijk onthuld zal worden. De productie moet volgend jaar al van start gaan. Dit betekent doorgaans dat men enkele maanden daarvoor het doek van de auto zal trekken.