Als het aan moederbedrijf Geely ligt, dan gaat Polestar zijn eigen elektrische auto produceren. Dit moet dan een supersnelle auto die volledig elektrisch is gaan worden. Polestar is vooral bekend als het tuningbedrijf dat de snelle varianten van Volvo-modellen tunet. Polestar is dan ook sinds twee jaar onderdeel van Volvo.
Zelfstandig
De stap om de autotuner als merk te gebruiken is opvallend. In 2015 na negentien jaar samenwerking als zelfstandige partijen Polestar definitief onderdeel werd van Volvo. Volgens bronnen is de opkomst van elektrische sportwagens de leiding van de bedrijven er nu toe beweegt om Polestar in te zetten as merk voor elektrische sportwagens. Het zou zelfs zo zijn dat aan het einde van 2017 al de eerste beelden en specificaties vrijgegeven kunnen worden van de nieuwe auto.
Meer variatie
Door Polestar van tuner om te vormen in een automerk kan Geely meer variatie in het aanbod aanbrengen. Het wil daarmee gaan concurreren met de grote merken zoals de Volkswagen Group. In deze plannen moet Volvo dan het paradepaardje worden. Volvo zal zich steeds meer ontwikkelen als het merk voor het hogere segment. Polestar is het best te vergelijken met de rol van AMG bij Mercedes-Benz. Ook dat merk begon als tuner maar kreeg later de ruimte zelf eigen auto’s te ontwikkelen. Het tuningsbedrijf uit Götenborg staat nu op hetzelfde punt met betrekking tot Volvo.
China
Zoals de meeste autoproducenten is ook Geely sterk gericht op China momenteel. Voor deze markt zijn een aantal andere merken in het leven geroepen. Of Polestar een vergelijkbare route zal doorlopen valt te betwijfelen. Loogischer is het als er voor de tuner een meer wereldwijde strategie wordt ontwikkeld. Dit deed Geely onlangs al met andere nieuwe merken. Zo werd het merk Lynk & Co opgezet dat zich wereldwijd moet gaan profileren. Het opvallende is dat Lynk & Co juist als Chinees merk begon en nu naar Europa en Amerika komt.