Het Franse merk Renault heeft tijdens de Paris Motor Show 2018 bekend gemaakt dat zij het behalen van 110.000 verkopen van het model ZOE viert met het uitbrengen van een speciale gelimiteerde editie van het model. Deze special edition wordt uitgebracht onder de naam ZOE Iconic. Het model, dat sinds 2012 op de markt is, is niet alleen de best verkopende elektrische auto van Renault, maar tevens het beste verkopende elektrische model in Europa en is daarom een icoon onder de elektrische auto’s. De gekozen naam Iconic is dan ook zeker niet toevallig gekozen.
Iconisch interieur en exterieur
De gelimiteerde variant Iconic kent een iconisch interieur en exterieur. Deze gelimiteerde variant wordt op de markt gebracht met een exclusief grijs gekleurde bekleding , de nieuwe “Highland” grijze buitenkant en beschikt bovendien over 17 inch aluminium velgen. Tevens biedt deze nieuwe ZOE Iconic een ingenieuze bagageruimtevloer. Door de kabels op te bergen in een dubbele bodem wordt er meer laadruimte gecreëerd.
Motoren en actieradius
De ZOE Iconic zal op de markt gebracht worden met twee verschillende motoren, namelijk met de nieuwere R110 en de oudere Q90 motoren. De Q90 heeft een vermogen 68 kW (92 pk) en een koppel van 225 Nm. De nieuwere R110 is de opvolger van de R90 die eerder in de ZOE te vinden is geweest. Deze motor heeft een vermogen van 80 kW (109 pk) en een koppel van 225 Nm, een verbetering van 16 pk. Ongeacht de motor beweert Renault dat de Zoe Iconic met haar 41kWh lithium-ion batterij een real-world driving range (actieradius) biedt van 300 km in de zomer en 200 km in de winter.
Nieuwe service
Om elektrische rijders van een betere service te voorzien, faciliteert Renault als eerste op de markt een smartphone app die de bestuurder inzage geeft in zijn rijgedrag. Met deze MY Renault app kan de bestuurder informatie over zijn reis, batterij en zijn oplaadgedrag inzien. Bovendien leidt de app de bestuurder naar het juiste oplaadpunt.