Renault zet langzaam maar zeker steeds meer in op elektrische auto’s. Zo heeft het de tweede showroom in Europa geopend die uitsluitend gericht is op elektrisch rijden. Dat deed het in de Duitse hoofdstad Berlijn. Eerder deed het merk ook al hetzelfde in Stockholm. Bovendien zijn er nog veel meer plannen op dit vlak.
Experience
De showrooms gaan om veel meer dan alleen maar elektrische auto’s. Zelf noemt Renault het experience concept stores. Daar kan alles rondom elektrisch rijden worden gevonden en beleefd. Het is de bedoeling dat er een heel netwerk van dit soort winkels door heel Europa zal worden geopend. Deze komen ook echt in stadscentra en bijvoorbeeld niet op autoboulevards, zoals voorheen veel meer gebruikelijk was voor automerken.
Antwoorden
Het belangrijkste doel dat Renault wil bereiken met de winkels is het informeren van de consument. Alle vragen die er kunnen zijn op het vlak van elektrisch rijden moeten in deze winkels beantwoord kunnen worden. Dit hoeven dus ook niet per definitie vragen te zijn die gerelateerd zijn aan het merk of de auto’s die het in de line-up heeft op dit moment. Dit kunnen ook algemene vragen zijn. Tegelijkertijd moet het natuurlijk wel ook zijn dat er ruimte is voor de promotie van elektrisch rijden in auto’s van de Franse fabrikant. Daar zal steeds meer op worden ingezet.
Stockholm
De eerste winkel die werd geopend door Renault is te vinden in Stockholm. Die ging drie maanden geleden al open. In de eerste drie maanden zijn er volgens tellingen zo’n 14.000 mensen binnengestapt om vragen te stellen en het elektrisch rijden te beleven. Om die reden is daarom nu ook een tweede winkel geopend. Daarnaast heeft de Franse fabrikant al aangekondigd dat meer steden in Europa gaan volgen. Eén op de vijf EV’s die op dit moment verkocht worden is al van dit merk. Dat moeten er snel nog meer worden.