Shell wil nog meer gaan doen in de wereld van elektrisch rijden. Na de recente aankoop van Greenlots wil het nog meer partners vinden en aankopen doen. Op die manier wil het de concurrentie bijhouden. Of het liefst zelfs voorblijven. Daarbij kijkt het naar allerlei verschillende mogelijkheden die er op dit moment zijn.
Opladen
In de eerste plaats zal Shell zich natuurlijk blijven richten op het opladen. Zo realiseert het oliebedrijf zich dat opladen niet alleen maar bij de pompen zal gaan gebeuren. Klanten willen overal kunnen opladen. In dat opzicht wil het bedrijf daarom dan ook overal zijn waar de klant energie in de batterij wil laden. Dit liet het Hoofd Nieuwe Energie van het bedrijf weten in een persbericht.
Partnerschappen
Shell heeft al enkele deals gesloten in de wereld van het elektrisch rijden. Recentelijk werd zoals aangegeven Greenlots overgenomen. Eerder werd al NewMotion aangekocht door het bedrijf. Ook werden er partnerschappen gesloten met onder andere IONITY. Die laatste heeft banden met vrijwel alle grote autofabrikanten die er zijn in de wereld. Daar is het al sinds 2017 mee bezig. Ook in de komende jaren moet dit dus ook verder worden uitgewerkt. Daarnaast is het op dit moment in de ogen van de olie-onderneming een nog gemakkelijk om in te stappen om dat elektrisch rijden nog relatief kleine investeringen vergt voor grote ondernemingen.
Grotere som
Dat het investeren nu nog met lage bedragen kan worden gedaan, zegt niets over de toekomst. Dit is ook bij Shell bekend. Het bedrijf is dan ook bereid om de hoeveelheid geld die geïnvesteerd moet worden in opladen en andere diensten op te voeren wanneer de markt verder groeit. Op die manier wil het blijven meegroeien op dit vlak en ook in de wereld van het elektrisch rijden een even belangrijke rol te blijven spelen als het nu doet.