De Chinese autofabrikant NIO, bekend van de elektrische auto’s met het slimme battery swap concept, introduceert twee nieuwe modellen in Europa: de ET5 Touring en de EL6. Beide auto’s beloven een unieke rijervaring en zijn uitgerust met de nieuwste technologieën. Maar ze zullen ook qua formaat, uiterlijk en concept worden gewaardeerd.
NIO EL6: elektrische SUV in populair segment
De EL6, de andere nieuwkomer in het NIO-assortiment, is een slimme elektrische SUV die qua formaat en prestaties een stapje lager zit dan de andere SUV van NIO, de EL7. Maar hij is ook een stuk goedkoper en dat is in het ‘goedkope’ Nederland altijd een belangrijk verkoopargument. Qua vermogen kom je niets te kort, maar je moet het in de EL6 wel zonder luchtvering stellen. De auto heeft een actieradius van 529 kilometer en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 4,5 seconden. De EL6 is uitgerust met een 360 kW elektromotor, meer dan voldoende voor een krachtige en dynamische rijervaring.
De EL6 heeft een lengte van 4.854 mm, een breedte van 2.212 mm en een hoogte van 1.703 mm, wat zorgt voor een ruim en comfortabel interieur. Bovendien is de auto uitgerust met een panoramisch zonnedak, waardoor je tijdens het rijden kunt genieten van een prachtig uitzicht.
NIO ET5 Touring: eindelijk een mooie elektrische stationwagen
De ET5 Touring, de andere nieuwkomer in het NIO-assortiment, is niet zomaar een elektrische stationwagen. Hij heeft namelijk een oogstrelend uiterlijk. Met een actieradius van 550 kilometer, een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5,1 seconden en een topsnelheid van 200 km/u, biedt ook deze NIO een indrukwekkende rijervaring. De ET5 Touring is net als de EL6 uitgerust met een 360 kW elektromotor, met genoeg power voor een zeer vlotte en sportieve rijstijl.
Qua uiterlijk is de ET5 Touring ook ronduit sportief. Het design van de ET5 Touring is uiterst goed geslaagd. De Chinese fabrikant zet hiermee een zeer fraaie stationwagen op de markt. De ET5 Touring auto is 4.798 mm lang, 1.964 mm breed en heeft een hoogte van 1.505 mm. Hoewel je bij een stationwagen een enorme kofferbak zou verwachten, is dat hier niet het geval omdat Nio deze stationwagen net zo lang heeft gemaakt als de sedan, en de achterkant eerder fraai dan functioneel is. Op de achterbank is er iets meer hoofdruimte dan in de normale ET5, maar het is nog niet bepaald overdadig. De ET5 Touring is uitgerust met een panoramisch zonnedak, net als de EL6.
NIO’s innovatieve Battery Swap Concept
Een van de meest unieke aspecten van NIO is hun Battery Swap Concept. Dit concept stelt gebruikers in staat om hun lege accu in een paar minuten te vervangen door een volle, waardoor ze snel weer de weg op kunnen. Dit innovatieve concept is een van de vele manieren waarop NIO zich onderscheidt in de markt van elektrische auto’s. Er zijn in Nederland inmiddels vijf battery swap stations operationeel en dat aantal groei gestaag. Uiteraard kun je iedere NIO ook aan de normale laadpaal of snellader opladen.
NIO’s toewijding aan kwaliteit en innovatie
Waarin NIO zich ook onderscheidt, is de toewijding aan kwaliteit en innovatie. Beide nieuwe modellen zijn het resultaat van jarenlang onderzoek en ontwikkeling. Hierbij is het overduidelijk dat NIO geen concessies heeft gedaan als het gaat om prestaties, comfort of technologie. Of je nu kiest voor de gestroomlijnde elegantie van de ET5 Touring of de veelzijdige kracht van de EL6, je kunt er zeker van zijn dat je een voertuig krijgt dat is ontworpen en gebouwd met het oog op hoogwaardige, moderne technologie en kwaliteit
De NIO-ervaring
NIO biedt meer dan alleen elektrische auto’s. Het bedrijf heeft ook een reeks extra’s, zoals de NIO App, NIO House en NIO Service. Deze diensten zorgen voor een complete en unieke rijervaring.
De Nio ET5 Touring en EL6 zijn in Nederland verkrijgbaar vanaf respectievelijk € 51.900 en € 55.900 euro (met lease-accu). De orderboeken zijn zojuist geopend.