Citroën brengt wat nieuwe flair in de ë-C4 en ë-C4 X. Deze elektrische modellen krijgen een facelift met een moderner design, verbeterd comfort en de nieuwste technologie. Maar het meest opvallende nieuws is misschien wel de lagere prijs. Daarmee maakt Citroën elektrisch rijden – in dit segment althans – toegankelijker dan ooit.
Strakker design voor Citroën ë-C4 en ë-C4 X, en meer comfort
De vernieuwde ë-C4 en ë-C4 X zijn direct herkenbaar aan hun vernieuwde voorzijde met het nieuwe Citroën-logo, sterk gewijzigde koplampen en een strakkere grille. De ë-C4 heeft ook een aangepaste achterkant gekregen voor een meer gestroomlijnde look. Nieuwe kleuren, zoals het stijlvolle Manhattan Green en het moderne Mercury Grey, geven de auto’s een frisse uitstraling.
Binnenin staan comfort en technologie centraal. De vernieuwde Citroën Advanced Comfort®-stoelen omarmen je als het ware en zorgen samen met de Citroën Advanced Comfort®-wielophanging voor een soepele, ontspannen rijervaring. Het moderne dashboard met een 7-inch digitaal instrumentenpaneel en een 10-inch touchscreen maakt de rijervaring compleet.
Slimme technologie voor onderweg
Citroën introduceert e-Routes, een handige app die je helpt bij het plannen van je elektrische roadtrip. De app houdt rekening met verkeersinformatie, laadtijden en de beschikbaarheid van laadpalen. Vanaf 2025 wordt e-Routes zelfs geïntegreerd in het infotainmentsysteem van de ë-C4 en ë-C4 X.
V2L: Gebruik jouw auto ook als krachtbron
Met V2L (Vehicle-to-Load) kunnen de ë-C4 en ë-C4 X dienen als mobiele energiecentrale. Laad je laptop onderweg moeiteloos op, of voorzie je elektrische fiets van stroom of sluit een koelbox of zelfs een grillplaat aan tijdens een picknick. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Actieradius Citroën ë-C4 en ë-C4 X ook iets groter
De ë-C4 en ë-C4 X zijn verkrijgbaar met twee accupakketten. De 50 kWh accu biedt een actieradius van circa 355-360 km (WLTP), terwijl de 54 kWh accu je tot 415-425 km (WLTP) ver brengt. De actieradius is iets groter geworden dankzij de verbeterde stroomlijn, verder verandert er niet zo veel. Snelladen kan nog steeds met maximaal 100 kW, waardoor je in no-time weer onderweg bent. Ook de aandrijflijn is nagenoeg ongewijzigd.
Goedkoper, en begin volgend jaar beschikbaar
De vernieuwde Citroën ë-C4 en ë-C4 X zijn per direct te bestellen, ze worden begin 2025 verwacht bij de Nederlandse dealers. En nu komt het goede nieuws: de prijzen van de ë-C4 en ë-C4 X zijn aanzienlijk lager dan voorheen, waarschijnlijk zo’n € 2.000. Citroën maakt elektrisch rijden dus niet alleen comfortabel, maar ook een stuk betaalbaarder en dat is wel zo prettig.