Volkswagen heeft grote plannen met betrekking tot het op de markt brengen van elektrische voertuigen. De plannen zullen echter pas over enige tijd werkelijkheid worden. Om die reden is de e-Golf op dit moment de belangrijkste elektrische troef van de fabrikant. De productie zal dan ook flink worden verhoogd in 2018.
Veel vraag
Hoewel Volkswagen zoals gezegd nog aan het begin van het elektrisch tijdperk staat is de vraag naar EV’s al flink groot. Om die reden zal de productie van de e-Golf in Dresden maar liefst worden verdubbeld de komende tijd. Dit betekent dat er vanaf maart 2018 niet 35, maar 70 voertuigen per dag van de band zullen rollen. Dit is mogelijk door een tweede productieploeg aan het werk te zetten in de fabriek.
Europa
De auto’s worden in de eerste plaats geproduceerd voor de Europese markt. Volkswagen merkt op dat de elektrische Golf juist op dit continent het meest in trek is. Met name in het thuisland Duitsland is de vraag naar het voertuig groot en groeiende. Dit komt onder andere door doelstellingen met betrekking tot elektrisch rijden die in Europese landen zijn gesteld. Ook de problemen rond Dieselgate spelen een belangrijke rol hierin. Dit betekent bijvoorbeeld dat er flinke kortingen te krijgen zijn wanneer een dieselauto wordt ingeleverd. Een auto waarin de sjoemelsoftware zat teruggeven kan duizenden euro’s korting op de e-Golf opleveren.
Grote plannen
Volkswagen zelf heeft inmiddels steeds meer kenbaar gemaakt over de toekomst van het bedrijf. Het gaat tientallen modellen op de markt brengen die geheel of gedeeltelijk elektrisch zijn. Modellen als de ID Buzz en ID Cross zijn de komende jaren de belangrijkste troeven die de autofabrikant in handen heeft. Ook zustermerken zullen een flink aantal elektrische varianten op de markt gaan brengen in komende jaren. Tot die tijd zal de elektrische Golf de vraag moeten opvangen voor het bedrijf.